» Strona główna \ Aktualności
Aktualności
23.08.2019 Jak przeżyć ustny egzamin maturalny?
Egzaminy ustne są dla wielu uczniów źródłem stresu. Wiedza o tym, czego możesz się spodziewać na egzaminie i nauka przydatnych fraz pomoże Tobie uspokoić nerwy i zdać śpiewająco. Poniżej znajdziesz wybór wyrażeń, które z pewnością przydadzą Ci się podczas egzaminu.
PYTANIE O WYJAŚNIENIE – ASKING FOR CLARIFICATION
- I’m sorry, could you repeat that please? – Przepraszam, czy mógłbyś to powtórzyć?
- Sorry, I didn’t catch what you said. – Przepraszam, nie złapałem tego co powiedziałeś.
- What does „scam” mean exactly? – Co dokładnie oznacza “scam”?
- I’m not sure if I understood correctly. Could you explain that, please? – Nie jestem pewien/ pewna czy dobrze zrozumiałem(-am). Czy mógłbyś to wytłumaczyć?
- I’m sorry, I don’t quite see what you mean. – Przepraszam, nie do końca rozumiem co masz na myśli.
ORGANIZOWANIE SWOJEJ PREZENTACJI - ORGANISING YOUR PRESENTATION
- Let me start with … - Pozwólcie, że zacznę od …
- I would like to consider three aspects of this issue. – Chciałbym/Chciałabym poruszyć trzy aspekty tej sprawy.
- Let me describe it to you in more detail. – Pozwólcie, że opiszę to ze szczegółami/podam więcej szczegółów.
- But, let’s get to the point. – Ale przejdźmy do rzeczy.
- To sum up/To conclude/All in all – Podsumowując
DODAWANIE WIĘCEJ ARGUMENTÓW - ADDING MORE ARGUMENTS
- Apart form that – Oprócz tego …
- What’s more / Moreover – Co więcej …
- On the one hand …, but on the other hand … - Z jednej strony …, ale z drugiej strony …
- Last but not least - Ostatni (argument), ale nie mniej ważny
PODAWANIE PRZYKŁADÓW – GIVING EXAMPLES
- One example/instance of this is - Jednym tego przykłądem jest
- To illustrate my point, … - By zilustrować co mam na myśli, …
- Problems such as … - Problemy takie jak …
WYRAŻANIE SWOJEGO ZDANIA – EXPRESSING YOUR OPINION
- Personally, (e.g. Personally I prefer playing computer games to playing board games.) – Osobiście (np. Jeśli o mnie chodzi, wolę grać w gry komputerowe niż w gry planszowe.)
- In my view/to my mind – Moim zdaniem
- It seems/ appears to me that … Wydaje mi się, że …
- I’m (fully) convinced that… - Jestem (całkowicie) przekonany, że …
- I’m not quite sure, but I believe/think that … Nie jestem całkiem pewien/pewna, ale uważam, że …
OPIS ILUSTRACJI – DESCRIBING A PICTURE
- The picture shows/depicts… - Obrazek ukazuje…
- In the foreground/background/ middle I can see.. – Na pierwszym/drugim planie/ w środku widzę …
- The first thing you notice about (e.g.the person) is … -Pierwsza rzecz, jaką można zauważyć o (np.tej osobie) jest …
- In the bottom/top left hand/right hand corner there is… - W dolnym/górnym lewym/prawym rogu jest…
- At the top/bottom – na górze/na dole
BY ZYSKAĆ NA CZASIE – TO GAIN SOME TIME
- So you want me to comment on – Więc mam skomentować …
- That’s a good /a difficult/ an interesting question. – To dobre/trudne/ciekawe pytanie.
- That’s an interesting point! – To ciekawa uwaga!
- Let me think – Niech się zastanowię
- How shall I put this , hmm – Jakby to wyrazić, hmm
- What I mean is … - Chodzi mi o to, że …
Jeśli planujesz zdawać maturę z języka angielskiego zapisz się na nasz kurs maturalny i zwiększ swoje szanse na uzyskanie jak najlepszych wyników!
Wpisy
-
14.11.2019
25 smacznych zwrotów, aby rozmawiać z dzieckiem o jedzeniu po angielsku.
Czytaj więcej -
01.10.2019
Jak pomóc dziecku zdać egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego?
Czytaj więcej -
04.09.2019
Bariera językowa – jak ją przełamać?
Czytaj więcej -
23.08.2019
Jak przeżyć ustny egzamin maturalny?
Czytaj więcej